úterý 8. listopadu 2011

Betonáž stropu

V neděli jsem obdržel odpovědi a stanovisko stavebního dozoru k přípravě před betonáží stropu. Nějaké menší nedostatky našel, nejednalo se ale o nic zásadního, takže dal souhlas k vybetonování, podmíněný provedením nápravných opatření. Mohli jsme tedy i nadále počítat s původně plánovaným termínem. Ráno v den D jsem se vydal na parcelu, protože tuhle slávu jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít.
Dorazil jsem něco po půl osmé a na stavbě se čile pracovalo. Především se finišovaly nedodělky dle požadavků dozoru, tzn. kotvení sedmimetrových nosníků do věnců L-příložkami a jejich kompletní pokrytí kari sítěmi spolu s armováním. Vykopal se i provizorní základový pás budoucího krytého stání – to kdyby nějaký beton na konci přebýval, aby se nějak logicky využil a nevylil se jen tak zbůhdarma na zem. Před osmou bylo hotovo, poslední vizuální kontrola, nafocení a pak už vidíme přijíždět čerpadlo na beton alias „pucmajstra“. Tohle monstrum dokáže ušetřit spoustu práce a času, na druhou stranu to není žádná levná záležitost.
Proto jsem byl rád, že hned po jeho zapatkování se objevil i první mix s betonem a prostoje byly minimální. A pak už se šlo na věc. První beton se začal chrlit do věnce, po jeho zaplnění do trámců a pak souměrně po celé ploše. Celkem by ho na strop podle propočtů mělo přijít zhruba 15 m3. Pro nezaujatého pozorovatele je to celkem nuda: řidič pumpy pomocí ovladače na krku elegantně ovládá rouru, z níž padá beton, a ten se rovná a upravuje.
Bohužel jsem nemohl zůstat až do konce, protože jsem musel do práce. Cestou domů jsem se ale na pozemku stavil ještě jednou, abych zdokumentoval výsledek dnešního snažení. Strop je tedy vybetonovaný a doufejme, že povětrnostní podmínky vydrží, aby v pořádku vytvrdnul. K tomu je potřeba, aby v následujících 28 dnech teploty neklesly na méně než 5 °C.

I když spoustu práce zastane těžká technika...

... lidský faktor je stále nepostradatelný

Strop je vybetonovaný

Žádné komentáře: