úterý 4. října 2011

Založení první řady cihel

Jak jsem avizoval už v dřívějších příspěvcích, mělo se dnes začít zdít. To pro mě samozřejmě znamenalo provést osobní kontrolu stavu prací, a to z několika důvodů. Za prvé, zkušenosti předešlých týdnů říkají, že vždy nejde všechno podle plánu a v našem případě jde o každý den, takže bychom potřebovali pokračovat bez velkých proluk. Za druhé, byl jsem zvědavý, jak proběhlo založení důležité první řady a nakolik byla základová deska opravdu rovná, zda nebylo nutné používat přespříliš základové malty. A za třetí, musel jsem tuto historickou událost samozřejmě zdokumentovat fotograficky.
Proto jsem v pozdním odpoledni nakopl svého plechového oře a vydal se směrem Velké Březno. Tak jako jsem v minulosti několikrát odjížděl zklamaný, tentokrát jsem pozemek opouštěl plný optimismu. Práce na samotném domu opravdu začaly, první řada už byla kompletní a pokračovalo se se zděním dalších. (Což mimo jiné neznamená jen to, že se pokračuje podle plánu, ale také to, že se s pracemi nekončí ve 14:00, pozn. aut.) Základová deska byla v normě i co se týká rovinatosti, rozdíl nejnižšího a nejvyššího bodu byl 7 mm. A fotografie samozřejmě také vznikly, některé naleznete pod příspěvkem, všechny pak ve fotogalerii.
Doufám, že mne optimismus neopustí ani v následujících dnech a zároveň že pěkné počasí vydrží co nejdéle. Nyní už nepotřebujeme teplé slunečné dny, stačí nám dny bez deště. Snad nejde o přehnaný požadavek, i když už je říjen. Pokud všechno klapne, můžeme plán pro letošní rok – mít hrubou stavbu pod střechou – stále ještě naplnit.

Tato rohová cihla byla položena jako první
Patrné už byly i budoucí otvory a finální tvar domu
Ještě před mým odchodem se pokračovalo další řadou

Žádné komentáře: