středa 27. července 2011

Zemní práce jsou dokončeny

Dnešní příspěvek začnu trochu vtipnou (píšu trochu) historkou. Jedu si to vlakem z práce a když se blížíme k hlavnímu nádraží, vstanu a čekám u dveří. Když míjíme Mariánský most, zaujme mě červená Tatra plná zeminy mířící směrem od Velkého Března do centra. Na chvilku se zarazím a sám pro sebe si říkám „sakra, kam to až vozí“, načež si v další vteřině uvědomím, že na světě existuje víc červených Tater, takže se nejspíš nejedná o tu, kterou myslím. Profesionální deformace.
Takže k věci. Dnes jsem se na stavbě ukázal až k večeru. Hned po příjezdu z práce jsem sednul na kolo a namířil si to směr Velké Březno. Dorazil jsem zhruba v pět odpoledne a zjistil, že zemní práce jsou téměř u konce. Zářez byl kompletně hotový, vyspádování také, zemní pasy vyhloubené, dodělával se poslední roh. I když jsem to věděl z projektu, zarazila mě třímetrová jáma, kam přijde ztracené bednění základů. Fakt hloubka.
V půl šesté jsou zemní práce kompletně hotové. Tedy v tom rozsahu, který nyní potřebujeme, později během stavby se bude ještě pokračovat. Doposud se odvezlo celkem 55 plně naložených Tater, vždy s cca 12 tunami zeminy, což reprezentuje celkem 660 tun hlíny. Člověk tomu skoro nechce ani věřit, ale při pohledu na zářez je jasné, že se nejedná o maličkost.
Tuhle fázi stavby bychom tudíž měli hotovou. Provázely jí určité porodní bolesti, nakonec se ale všechno podařilo v termínu.

Jeden z posledních záběrů při hloubení pasů


Místy jsou základové pasy až 3 m hluboké
Celkový pohled na budoucí půdorys domu


Odtud bylo odvezeno 660 t zeminy

Žádné komentáře: